پرش به محتوا

تدریس خصوصی کار با datatables

دیتاتیبل ها همون جدول های معمولی در html هستن با این تفاوت که کلی امکانات دارن که بخواید ازشون استفاده کنید. معروفترین پکیج دیتاتیبل که برای وب توسعه داده شده پکیج datatables.net هست. ساده ترین حرکتی که میتونید با این پکیج بزنید اینه که فایل های css و js این پکیج رو لود کنید و به سادگی فانکشن دیتاتیبل رو روی جدولتون ران کنید.

$(document).ready( function () {
    $('#myTable').DataTable();
} );

دستور بالا جدولتون رو سمت کلاینت یه فرمت خوب میده که میتونید مرتب سازی – صفحه بندی – جستجو و… رو روش انجام بدید. کار وقتی پیچیده میشه که داده ی شما حجمش بالا هست و نمیخواید همه رو بیارید اینور و بعد رندر کنید. اگه داده خیلی زیاد باشه مرورگر از پس پردازش این حجم از داده برنمیاد و هنگ میکنه یا خیلی دیر جواب میده.

بخشی از پیچیدگی کار با datatable ها هم زمانی هست که شما میخواید چندین رکورد از جدول رو انتخاب کنید و مثلا عملیات حذف رو روی این دسته از سطر ها انجام بدید. برای کارهای پیچیده ای مثل این کار، نیاز هست که تسلط قابل قبولی روی زبان بکندی و همینطور api پلاگین datatables داشته باشید.

من تا حدود خیلی زیادی با این پکیج کار کردم و تجربه ی خوبی در مدیریت کردن چالش های کار با این پکیج دارم و میتونم بهنون یاد بدم چطور با فرانت جاوااسکریپت و بکند لاراول بتونید دیتاتون رو ببینید و جستجو کنید و خیلی چیزای دیگه. اگر کمکی از دستم برمیاد با من تماس بگیرید.

پیش نیازهای حضور در دوره ی datatables

دوره ی datatables یک دوره ی پیشرفته و کاملا عملی هست که از جلسه ی اول باید کد زنی انجام بدید و حتما باید سابقه کد زنی با موارد زیر رو داشته باشید.

  • یک زبان بکندی مثل PHP
  • زبان Javascript و ترجیحا JQuery
  • سابقه ی کار با یک زبان دیتابیس مانند SQL

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *