پرش به محتوا

نوتیفیکیشن های لاراول ۵٫۳

جدیدا توی چیتاسافت مجبور شدم از لاراول ۵ دل بکنم و سوییچ کنم روی لاراول ۵٫۳.  یکی از امکانات جالبی که تو این ورژن به لاراول اضافه شده notification ها هستند و میخوام یکم در موردشون حرف بزنم. لاراول قبلا ارسال ایمیل رو با سویفت میلر ممکن کرده بود و با درایورهای مختلف میتونستیم ایمیل ارسال کنیم.

تو نوتیفیکیشن ها اوضاع بهتر هم میشه و میتونیم نوتیفیکیشن رو علاوه بر ایمیل بصورت SMS  و حتی بصورت نوتیفیکیشن slack و تلگرام و… هم بفرستیم که لیستشو میتونید تو سایت  laravel-notification-channels ببینید. برای شروع از کامند آشنای make استفاده میکنیم :

php artisan make:notification Pay

یه کلاس Pay توی Notificatios ساخنه میشه که از کلاس Notification مشتق شده… یه متد به نام via توش وجود داره بصورت پیشفرض که کانال های ارسال اعلان(نوتیفیکیشن) رو توش مشخص میکنیم. و یک سری متد دیگه که اعلان شما رو پردازش میکنن تا با کانال مورد نظر بتونن نوتیف رو ارسال کنن… مثل توابع toMail و…

با دو روش میتونید ارسال کنید نوتیف رو :

  1. استفاده از Notifiable Trait
  2. استفاده از فساد Notification

 

استفاده از Notifiable Trait

این trait بصورت پیشفرض توی مدل User وجود داره و معمولا برای ارسال نوتیفیکیشن به یک یوزر استفاده میشه… یک متد notify داره که یک ورودی از نوع Notification میگیره. به این صورت مثلا :

use App\Notifications\Pay;

$user->notify(new Pay($invoice));
استفاده از فساد Notification

پیشنهاد میشه از این روش استفاده کنید. چون میتونید به چند کاربر و مثلا به یک کالکشن هم اعلان بفرستید خیلی شیک :

Notification::send($users, new Pay($invoice));

میتونید در هر ارسال به پراپرتی notifiable دسترسی داشته باشید و مثلا مشخص کنید که اس ام اس برای این یوزر فعال هست و شماره موبایلش تایید شده و بعد اقدام به ارسال اس ام اس به این یوزر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *